فهرست مطالب

مزایای هبلکس

 

1- وزن پایین هبلکس

یکی از بارزترین مزایای هبلکس وزن پایین هبلکس نسبت به آجر و سایر مصالح دیوارچینی است. یک عدد هبلکس در ابعاد 20×25×60 به تعداد 46 اجر حجم دارد ولی وزن هبلکس حدود یک به 4  نسبت به اجر می باشد. در واقع ، این بلوک‌های بزرگ که حجم آن به اندازه 46 آجر است، فقط به اندازه ده آجر وزن دارند.

وزن تقریبی در هر متر مکعب هبلکس حدود 450تا 580 کیلوگرم می باشد. در حال حاضر وزن اجر حدود 10 برابر هبلکس است

هبلکس:

بلوک هبلکس ( Autoclaved Aerated Concrete ) یا (AAC)که امروزه از مصالح پرکاربرد ساختمان به شمار می رود یک بلوک سبک، مقاوم، عایق و با باربری بسیار بالا می باشد که در مقایسه با آجرهای سنتی بیش از سه برابر سبک تر می باشد. هبلکس نوعی از بتن است که توسط حباب های هوا متخلخل شده و در ساختمان ها برای دیوار جایگزین آجر و مصالح قدیمی می باشد. هبلکس مشابه بلوک های سبک دیگر در آن از سیلس استفاده شده است. این امر باعث ضد آتش شدن هبلکس گردیده زیرا سیلس دمای ذوب آن بسیار بالا می باشد ودر برابر حریق عایق می باشد.

بلوک هبلکس

تولید این محصول به دقت بسیار بالا در تمامی مراحل فرآوری احتیاج دارد تا هبلکس تولید شده تمام مزایای اصلی، عایق بودن، وزن کم، مقاومت مطلوب و جذب اب پایین را داشته باشد.

 

از دیگر ویژگی های هبلکس سهولت لوله گذاری و سیم کشی ساختمان است؛ چون هبلکس به راحتی توسط اره برش خورده و میخ و پیچ به راحتی در ان فرو می رود.

مزایای هبلکس

1- وزن پایین هبلکس

یکی از بارزترین مزایای هبلکس وزن پایین هبلکس نسبت به آجر و سایر مصالح دیوارچینی است. یک عدد هبلکس در ابعاد 20×25×60 به تعداد 46 اجر حجم دارد ولی وزن هبلکس حدود یک به 4  نسبت به اجر می باشد. در واقع ، این بلوک‌های بزرگ که حجم آن به اندازه 46 آجر است، فقط به اندازه ده آجر وزن دارند.

وزن تقریبی در هر متر مکعب هبلکس حدود 450تا 580 کیلوگرم می باشد. در حال حاضر وزن اجر حدود 10 برابر هبلکس است

هبلکس سبک

2- مقاومت بالا در برابر زلزله

سازه های سبک ساختمانی در برابر زمین لرزه استحکام و مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند. این نوع ساختمان ها در مقابل فشارها و تنش های بیرون مقاومت بالا دارند. در سازه هایی که از هبلکس استفاده شده وزن ساختمان به مقدار قابل توجه ای پایین امده و مقاومت ساختمان را در مقابل زمین لرزه بالا می برد.

3- عایق حرارتی مناسب

هبلکس به لحاظ ویژگی های که دارد دارای عایق گرما، سرما و صدا می باشد. قانون های جدید عایق بودن ساختمان باعث شده مهندسان و مالکان از هبلکس استفاده کنند تا احتیاج به عایقی دیگری نباشد.

یکی از مزایای مهمی که باعث افزایش روز افزون مصرف بلوک هبلکس شده ضریب انتقال حرارت کم آن می باشد. که این امر از طریق تخلخل هوا در آن می باشد که سبب کاهش انتقال حرارت می شود . ضریب انتقال حرارت در بلوک های هبلکس بین ۰٫۱۱ الی ۰٫۱۳ ( w/m.k ) وات بر متر مربع در درجه ی کلوین می باشد.

4- عایق آتش سوزی

هبلکس حرارت را به کندی هدایت و انتقال می دهد. استفاده از سلیس در هبلکس باعث می شود هبلکس نسوزد. انتقال آتش به قسمت های دیگر ساختمانی که در آن از هبلکس استفاده شده به سختی انجام می گیرد. جلوگیری از انتقال آتش از مزیت های مهم هبلکس است.

آتش سوزی هبلکس

5- صرفه جویی در سرعت و هزینه ساخت و ساز

ابعاد بلوک های هبلکس بزرگتر از دیگر مصالح است. راحتی دیوار چینی با هبلکس به اندازه ای هست که حتی کارگر معمولی هم می تواند دیوارچینی با هبلکس را انجام دهد. حمل هبلکس به خاطر وزن پایین، سرعت عمل کارگران را در انتقال بلوک هبلکس بالا می برد. شما در مقایسه با آجر هزینه کمتری را پرداخت خواهید نمود چون هبلکس حتی ملات سیمان کمتری نیاز دارد همه و همه موید این است که هزینه تمام شده کارگری، انتقال، دیوار چینی و مصرف ملات کمتر از مصالح قدیمی تر خواهد بود.

6- سهولت کارگذاری لوله های برق و تاسیسات در هبلکس

لوله گذاری و سیم کشی ساختمانی که در آن از هبلکس استفاده شده به راحتی انجام می پذیرد چون هبلکس به راحتی توسط اره برش خورده و میخ و پیچ به راحتی در ان فرو می رود.

7- استفاده کمتر ملات

سیمان و ملات مصرفی مورد نیاز برای کشیدن یک دیوار با هبلکس به اندازه یک چهارم یا 25% دیوارکشی با آجر است. درست است که مصالح دیوارچینی با آجر و هبلکس یکسان است، اما بلوک‌های هبلکس بخش اعظم دیوار را در برمی گیرند و فقط چیزی حدود 10 تا 15 لایه سیمان برای یک دیوار 2.5 تا سه متری نیاز است.  

8- صرفه جویی در هزینه کارگر با هبلکس

وزن حجمی هبلکس یک دهم وزن آجر می باشد . هر کارگر می‌تواند به راحتی یکی از این بلوک‌های هبلکس‌ را بردارد و روی همدیگر بگذارد.

از طرفی، صاف بودن زمین مورد استفاده کافی است تا هبلکس ها به صورت تراز روی همدیگر قرار بگیرند. بنابراین میزان دستمزدی که به یک کارگر روزمزد در طول پروژه پرداخت می شود، پایین تر از کارگر روزمزد برای دیوار آجری است و نیاز نیست از کارگر حرفه ای برای این کار استفاده شود.

9- استفاده کمتر از مصالح نازک کاری

هنگام گچ کاری بایستی دقت شود که لایه گچ مورد استفاده بیشتر از یک سانتی متر در هر طرف دیوار نشود. زیرا گچ کاری برای جلوگیری از نم دادن دیوار است که در دیوار هبلکس نیاز کمتری وجود دارد و گچ صرفاً برای زیبایی استفاده می‌شود. 

10- سهولت یافتن محل ترکیدگی لوله

در صورت بروز شکستگی یا ترکیدگی لوله در ساختمان نیز، بلوک‌های هبکلس نقش عایق را بازی می‌کنند. پیدا کردن محل ترکیدگی در خانه‌های ساخته شده از هبلکس ساده خواهد بود.

11- عایق صوت

بلوک های هبلکس با توجه به ساختار هوادار آن جزء بلوک های عایق صوت می باشند که با توجه به ابعاد آن بین ۴۵ الی ۵۵ دسیبل در برابر صوت عایق می باشند .

معایب استفاده از هبلکس:

1- هنگام گچ کاری نیز دقت شود که لایه گچ مورد استفاده بیشتر از یک سانتی متر در هر طرف دیوار نشود. زیرا گچ کاری برای جلوگیری از نم دادن دیوار است که در دیوار هبلکس نیاز کمتری وجود دارد و گچ صرفاً برای زیبایی استفاده می‌شود.  

2- جذب آب بالا در لایه اولیه بلوک ( قبل از هر نوع عملیات روی این نوع از بلوک ها حتمآ باید دیوار خیس باشد)

3- جمع شدگی هنگام خشک شدگی ( بسیار کم و قابل چشم پوشی)

4- هزینه ی بالای بلوک نسبت به مصالح دیگر نظیر ( آجر و سفال و بلوک های سیمانی و پوکه معدنی معمولی) 

طریقه استفاده از هبلکس‌  

هبلکس‌ را باید قبل از مصرف، کاملاً خیس کرد. این رطوبت باعث چسبندگی هبلکس به ملات خواهد شد و وقتی که دیوارها خشک شدند، ملات‌ها و هبلکس‌ها به همدیگر خواهند چسبید

مشخصات حمل

نوع بلوک

تعداد بلوک در هر متر مربع

مساحت(سطح دیوار) به ازای هر پالت

حجم هر پالت

ظرفیت تریلی

هبلکس سایز15*25*60

6.60 قالب

12

1.8

18پالت

هبلکس سایز10*25*60

6.60 قالب

18

1.8

18 پالت

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (1 میانگین امتیازات: 5,00 از 5)
Loading...

اشتراک گذاری مطلب:

Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email
پیگیری نظرات
مطلعم کن از
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات

شرح خدمات گروه مهندسی و بازرگانی آلفا:

1- اجرای کامل ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری

2- تامین مصالح با کیفیت برای پروژه های ساختمانی

3- تامین پیمانکاران متعهد و متخصص برای پروژه های ساختمانی

4- کارگزاری خدمات شهرداری و نظام مهندسی مربوط به پروژه های ساختمانی

5- مشاوره سرمایه گذاری در صنعت ساختمان.

6- آموزش

شماره تماس: 05136065328

آدرس شرکت:
مشهد- بلوار معلم- بین معلم 15 و 17 - پلاک 175- واحد ۳

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

شرکت مهندسی و بازرگانی آلفا

© تمامی حقوق این وبسایت متعلق به گروه مهندسی و بازرگانی آلفا میباشد.

طراح سایت عماد فرجامی

emad.farjami@gmail.com

0
از نظرات شما درمورد این مطلب خوشحال می شویمx